luni, 4 aprilie 2011

Unde este dragostea adevarata ?(3)


Al treilea tip de dragoste,fileo,se referǎ la dragostea din cadrul unei relaţii reciproce-tovǎrǎşie,prietenie- şi este o dragoste condiţionatǎ,chiar dacǎ îl preţuieşti pe cel iubit,dacǎ nu primeşti un rǎspuns,va renunţa.Dacǎ nu ar fi aşa,ar fi lumea plinǎ numai de zâmbete şi nu ar mai trebui sǎ suferim din pricinǎ cǎ,dacǎ am greşit o data într-o prietenie,ni se uitǎ tot ce am fǎcut bine înainte.

Înainte sǎ fi fost orice tip de dragoste despre care am vorbit,înainte de a fi fost creatǎ lumea,a existat iubirea autenticǎ. “Dumnezeu este dragoste.”

Al patrulea cuvânt care exprimǎ idea de dragoste în limba greacǎ: agape.Este o dragoste necondiţionatǎ,care are capacitatea de a dǎrui,fǎrǎ a aştepta nimic in schimb. Ioan 3 :16.

Fiecare dintre noi avem lumea noastrǎ frântǎ,deformatǎ,zdrenţuitǎ,de care ne este uneori ruşine,alteori milǎ,alteori silǎ.Dar Dumnezeu iubeşte lumea aceasta a mea şi a ta aşa cum este ea.Nu pentru ceea ce este aceastǎ lume,ci pentru ceea ce este El.Şi,spre deosebire de noi,oamenii,care ştim trecutul şi prezentul,El cunoaşte viitorul.El ne vede în viitor aşa cum ar dori ca noi sa fim şi de aceea investeşte în noi,ne iartǎ,ne ridicǎ atunci când cǎdem.Dacǎ nu ar fi fost aşa,niciunul dintre noi nu am fi avut vreo şansǎ.Am fi fost devastaţi de eşecuri şi deznǎdejde.

Harul este de fapt dragostea lui Dumnezeu care ne preţuieşte pentru ceea ce suntem şi investeşte în noi,deşi nu meritǎm.El este la îndemâna oricǎrui pǎmântean.Cheia pentru a-l avea este dorinţa noastrǎ sincerǎ de a-i deschide inima şi de a-l primi.Acest har,aceastǎ dragoste mareaţǎ care este Hristos Însuşi,spune in Apocalipsa 3:20 “Iatǎ,Eu stau la uşǎ şi bat.Dacǎ aude cineva glasul Meu şi deschide uşa,voi intra la el.”Numai dacǎ ne vom deschide inimile şi Îl vom primi,îi vom putea iubi şi noi cu o dragoste autenticǎ pe cei din jurul nostrum şi aceasta se va întoarce în cele din urmǎ ca un bumerang spre noi,fǎcându-ne sǎ ne simţim cu adevǎrat valoroşi şi fericiţi.Problema noastrǎ este cǎ avem o imagine greşitǎ despre Dumnezeu şi nu suntem dispuşi sǎ primim nemǎrginita Lui iubire.


din "Portrete din cioburi" volumul 1 ,Ligia Seman

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu